Regulamin

 

Regulamin sklepu internetowego placówki Szycia Przeszycia

 

​​Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego Szycia Przeszycia, dostępnego na stronie internetowej szyciaprzeszycia.pl oraz podstronach wskazanych poniżej, który umożliwia Klientom zapoznanie się z oferowanymi usługami, w tym z ich cenami, dostępnością, zasadami prowadzonych kursów oraz zawarciem Umowy Sprzedaży i umów świadczenia Usług, a także politykę prywatności sklepu.

Sklep Internetowy jest wyłączną własnością Sprzedawcy tj. przedsiębiorcy Szycia Przeszycia Agnieszka Kacperska-Gałązka NIP: 834175162, REGON: 100821892, z siedzibą przy ul. Mokotowskiej 4/6 lok. 5, 00-641 Warszawa.

§ 1. Definicje

  1. Ilekroć w niniejszym statucie mowa jest o:

  1. Regulaminie - należy przez to rozumieć niniejszy regulamin w całości, jak i w stosownych jego częściach;

  2. Sprzedawcy/Sprzedającym/Przedsiębiorcy/Placówce/Szycia Przeszycia - należy przez to rozumieć przedsiębiorcę Szycia Przeszycia Agnieszka Kacperska-Gałązka NIP: 834175162, REGON: 100821892 z siedzibą przy ul. Mokotowskiej 4/6 lok. 5, 00-641 Warszawa;

  3. Klauzule – formularz zgód na przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę w celu wysyłania informacji marketingowych oraz wybór sposobu przekazywania informacji handlowych znajdujący się na stronie Sklepu Internetowego w formie tzw. checkboxów do zaznaczenia podczas składania zamówienia;

  4. Sklep - należy przez to rozumieć stronę internetową szyciaprzeszycia.pl oraz wszelkie inne podstrony, które oferują zakupienie usług kursów szycia, kursów innych oraz produktów oferowanych przez Sprzedawcę;

  5. Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia, lub posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która korzysta ze Sklepu.

  6. Koszyk – wirtualne miejsce, w którym Klient gromadzi wybrane usługi przed złożeniem Zamówienia. Dodanie usług do Koszyka nie jest równoznaczne ze złożeniem Zamówienia i rezerwacją usługi.

  7. Usługi - kursy szycia, kursy inne oraz ewentualne produkty oferowane przez Sprzedawcę, a bezpośrednio związane z kursami oferowanymi przez Sprzedawcę;

  8. Zamówienie - skorzystanie z Usług lub Towarów na Stronie Sprzedawcy poprzez finalizację zamówienia i otrzymanie potwierdzenia finalizacji zamówienia.

  9. Potwierdzenie zamówienia - informacja przesyłana przez Sprzedawcę Klientowi na wskazany adres poczty elektronicznej, wskazująca na zawarcie umowy zakupu określonych Usług lub Towarów.

  1. Niniejszy Regulamin obejmuje zasady funkcjonowania:

  1. szyciaprzeszycia.pl,

  2. sklep.szyciaprzeszycia.pl,

  3. voucher.szyciaprzeszycia.pl,

  4. kursy.szyciaprzeszycia.pl

  5. politykę prywatności wszystkich wskazanych sklepów łącznie.

  1. Wszystkie postanowienia Regulaminu oraz polityki prywatności należy rozumieć oraz odnosić do każdej strony internetowej, chyba że wskazano inaczej.

§ 2. Postanowienia Ogólne

  1. Jedynym Właścicielem Sklepu jest Sprzedawca.

  2. Regulamin określa rodzaje oraz warunki dostarczania towarów i usług za pomocą Sklepu przez Sprzedawcę oraz zasady korzystania ze Sklepu, jak również warunki zawierania i rozwiązywania umów, a także tryb postępowania reklamacyjnego oraz politykę prywatności Sklepu.

  3. Właściciel Sklepu jest jednocześnie placówką kształcenia ustawicznego w rozumieniu Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737 z późn. zm.).

  4. Regulamin jest dostępny w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu.

  5. Użytkownik korzystający ze Sklepu jest zobowiązany do przestrzegania Regulaminu.

  6. Jeśli ze usług oferowanych przez sprzedawcę korzysta osoba poniżej 18 roku życia, to zakup usługi musi nastąpić przez opiekuna prawnego tej osoby, za jednoczesnym przesłaniem pisemnej zgody na uczestnictwo w kursie osoby pozostającej pod opieką prawną dorosłego, maksymalnie na 7 dni przed rozpoczęciem kursu.

§ 3. Zaproszenie do zawarcia umowy

  1. Sklep Internetowy umożliwia Sprzedawcy zdalnę prezentację wybranych Usług i Towarów, wraz z informacjami o cenach oraz zasadach korzystania z usług, zachęcając Klientów do zawierania Umowy Sprzedaży lub innych umów.

  2. Wszelkie ogłoszenia, reklamy, cenniki oraz inne informacje zamieszczone w Sklepie poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy. Powyższe informacje nie stanowią zapewnienia ze strony Sprzedającego.

  3. Umieszczone w Sklepie zdjęcia i opisy Usług i Towarów stanowią materiały podglądowe, które umożliwiają Klientowi wyobrażenie o przedmiocie usług, właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Towarów. Przedmiot usług oraz wygląd Towarów mogą różnić się od tych określonych w Sklepie, nie jednakże co do wartości merytorycznej oraz przedmiotowej usług oraz właściwości użytkowych Towarów. Powyższe zastrzeżenia nie odnoszą się do udostępnionych w Sklepie specyfikacji usług oraz technicznych towarów oraz ewentualnych oznaczeń związanych z oferowanymi usługami i towarami.

  4. Wszystkie ceny Usług i Towarów są podane w polskich złotych (PLN) i zawierają obowiązujące podatki. Do cen należy doliczyć wszelkie inne ewentualne koszty wskazane w finalizacji zamówienia oraz pośrednio należy mieć na uwadze wszelkie koszty dodatkowe, takie jak np. konieczność posiadania urządzeń odpowiednich do skorzystania z oferowanych usług kursów lub dotarcia do miejsca odbywania się kursów.

  5. Ceny Usług i Towarów oraz ich dostępność i termin realizacji mogą ulec zmianie w dowolnym momencie, z zastrzeżeniem, że inaczej nie określono w umowie między Stronami oraz iż zmiany nie wpłyną na zamówienie, dla których Klient otrzymał potwierdzenie złożenia zamówienia.

§ 4. Sposób złożenia zamówienia

  1. Klient ma możliwość złożenia zamówienia w Sklepie na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, poprzez dodanie wybranych Towarów i Usług do koszyka oraz następcze sfinalizowanie Zamówienia poprzez wypełnienie formularza oraz dokonanie płatności.

  2. Realizacjia zakupów nie powoduje konieczności założenia Konta Klienta, a wszelkie informacje dotyczące Zamówienia będą dostarczone na wskazany przez Klienta adres e-mail.

  3. W celach dostarczenia Usług i Towarów Sprzedawca przetwarza dane osobowe wskazane przez Klienta na zasadach określonych w polityce prywatności.

  4. Zamówień Usług i Towarów za pośrednictwem Sklepu można realizować 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę spośród Towarów i Usług określonych na Stronach Internetowych przez Sprzedawcę.

  5. Klient składający Zamówienie za pośrednictwem Sklepu wybiera interesujące go Usługi lub Towary. Dodanie Usługi lub Towaru do Zamówienia następuje przez kliknięcie przycisku Dodaj do Koszyka, automatycznie umieszając wskazaną Usługę lub Towar w Zamówieniu. Po skomplementowaniu Zamówienia, wskazaniu danych oraz formy płatności, Klient zobowiązany jest potwierdzić Zamówienie (kliknąć w przycisk Złoż zamówienie). Każdorazowo przed wysyłką Zamówienia do Sprzedawcy Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrane Usługi i Towary oraz wszelkie inne koszty dodatkowe związane ze zobowiązaniem złożonym w związku z zawartą Umową.

  6. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany adres poczty elektronicznej Potwierdzenie Zamówienia.

  7. Złożenie Zamówienia przez Klienta stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży w rozumienu przepisów Kodeksu Cywilnego. Jeśli Sprzedawca zdecyduje się nie przyjąć lub tylko częściowo przyjąć Zamówienie, decyzja ta zostanie przekazana Klientowi w ciągu czternastu (14) dni od dnia daty złożenia Zamówienia.

  8. W sytuacji, gdy po złożeniu Zamówienia zamówione Usługi lub Towary nie są dostępne, Klientowi i Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.

  9. Po otrzymaniu Potwierdzenia Zamówienia, Klient otrzymuje informacje o statusie realizacji oraz wszelkich informacjach związanych z realizacją Usługi lub dostarczenia Towarów. Wszelki kontakt odbywa się na wskazany adres elektroniczny podany przez Klienta.

  10. Do finalizacji Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta danych osobowych i kontaktowych.

  11. Zasady przetwarzania danych osobowych reguluje Polityka Prywatności określona w dalszej części niniejszego Regulaminu.

  12. Faktura za zakup Towaru lub Usługi dodatkowej zgodnie z Zamówieniem, wysyłana będzie elektronicznie na adres mailowy Klienta podany przy złożeniu Zamówienia. Akceptacja niniejszego Regulaminu oznacza akceptację wysyłki faktury w formie elektronicznej.

§ 5. Kody Rabatowe

  1. Kody mogą być wykorzystane wyłącznie w trakcie Zamówienia, poprzez wpisanie Kodu w sekcji Kod Rabatowy. Wykorzystanie późniejsze nie jest możliwe.

  2. Kody rabatowe mają charakter jednorazowy - można je wykorzystać tylko raz, chyba że coś innego przewiduje regulamin promocji lub udostępniony kod rabatowy.

  3. Kody Rabatowe nie podlegają łączeniu, tj. nie można wykorzystać dwóch lub więcej kodów podczas jednych zakupów, chybaże w regulaminie promocji, w ramach której dany kod rabatowy został wydany lub przy kodzie rabatowym wskazano inaczej.

  4. Kod rabatowy wydawany jest na okaziciela. Nie podlega obrotowi handlowemu.

  5. Szczegółowe zasady korzystania z kodów rabatowych określa regulamin promocji lub treść kodu rabatowego wraz z niniejszym Regulaminem.

§ 6. Płatności

  1. Klient jest zobowiązany do zapłaty za umówione Usługi lub Towary.

  2. Ceny podane na Stronach umieszczone przy danej Usłudze lub Towarze są cenami brutto inie zawierają kosztów dodatkowych i innych opłat, które Klient będzie zobowiązayponieść. Informacje o łącznych kosztach będą przedstawione Klientowi przy Finalizacji Zamówienia, co nie dotyczy opłat pośrednich wskazanych we wcześniejszej części Regulaminu.

  3. Klient ma możliwość wyboru pomiędzy następującymi formami płatności za zamówione Usługi i Towary:

  1. Płatność gotówką przy odbiorze Towaru, jedynie dla zamówienia Towaru, co nie jest możliwe dla zamówienia Usług;

  2. Przelew on-line za pomocą operatora płatniczego PayNow (przesyłka przedpłacona) - realizacja Zamówienia rozpoczyna się po potrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia prawidowego wykonania operacji od operatora płatniczego;

  3. Płatność kartą płatniczą za pomocą operatora płatniczego PayNow (przesyłka przedpłacona) - realizacja Zamówienia rozpoczyna się po potrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia prawidowego wykonania operacji od operatora płatniczego;

  4. Płatność blik za pomocą operatora płatniczego PayNow (przesyłka przedpłacona) realizacja Zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia prawidłowego wykonania operacji od operatora płatności.

  1. Klient wybiera formę zapłaty przy składaniu Zamówienia.

  2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką przy odbiorze Towaru, Klient obowiązany jest do płatności przy odbiorze przesyłki.

  3. Sprzedawca nie przewiduje możliwości odbioru osobistego Towaru ani płatności gotówkowych.

  4. Płatności za usługę kursu podzielone są na dwie części. Klient opłaca 50% kursu w momencie zakupu usługi poprzez stronę internetową, a na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Pozostałą część Klient pokrywa na maksymalnie 7 dni przed rozpoczęciem Kursu. Możliwa jest jedorazowa zapłata za kurs w momencie jego zakupu.

  5. Opłacenie kursu w wysokości 50% w momencie jego zakupu stanowi zadatek w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Klient otrzymuje pełen zwrot kwoty w przypadku rezygnacji z kursu w maksymalnym terminie 10 dni do dnia rozpoczęcia kursu, a także w przypadku odwołania kursu przez organizatora.

  6. Operatorem płatności online jest PayNow.

  7. Operator PayNow gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa, a wszelkie szczegóły płatności są szyfrowane podczas ich wprowadzania. Standard bezpieczeństwa danych obsługiwanych podczas płatności online potwierdzony jest przez odpowiednie jednostki dbające o bezpieczeństwo płatności w sieci (zgodnie z oświadczeniami bezpieczeństwa umieszczonymi na stronie Operatora: www.paynow.pl).

  8. System płatności obsługuje karty płatnicze takie jak: Visa, Visa Electron, maestro, MasterCard, MasterCard Electronic.

  9. W przypadku zwrotu płatności za szybki przelew i/lub kartę płatniczą, kwota zostanie zwrócona na rachunek bankowy powiązany z tą metodą płatności.

§ 7. Dostawa

  1. Dostawą Towaru zajmuje się wybrana przez Sprzedajacego firma kurierska, a są one możliwe wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

  2. Dostawa jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy są podawane na stronie Sklepu w podsumowaniu Zamówienia oraz w potwierdzeniu przesyłanym Klientowi.

  3. Termin Realizacji Zamówienia zależny jest od czynników takich jak dostępność Towaru, wybór sposobu płatności, sposobu dostarczenia Towaru.

  4. Standardowy czas realizacji doręczenia Zamówienia, za pomocą usługi InPost Paczkomat i Inpost Kurier to jeden dzień roboczy w przypadku, gdy Zamówienie zostało żłożone i opłacone danego dnia do godziny 12:00, na co wskazuje polityka określona przez dostawcę. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za zwłokę spowodowaną działaniami dostawcy.

  5. Klient ma prawo zweryfikować doręczoną przesyłkę i w razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia ma prawo żądać od pracownika firmy kurierskiej spisania protokołu uszkodzenia.

  6. Wszelkie reklamacje dotyczące uszkodzenia Towaru podczas dostawy Klient powinien niezwłocznie zgłosić Sprzedawcy lub firmie kurierskiej obsługującej proces dostawy Towaru.

  7. Gdy Klient jest przedsiębiorcą i zawarł ze Sprzedawcą umowę związaną z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, Sprzedawca nie jest zobowiązany do naprawy Towaru, który został uszkodzony podczas dostawy.

  8. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres dostawy, pracownik dostawcy podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku nieodebrania towaru przez Klienta, przesyłka z zamówionym Towarem zostanie odesłana, przez firmę dostarczającą przesyłkę, bezpośrednio do magazynu Sklepu Internetowego. W przypadku, gdy Zamówienie zostało opłacone z góry, Sprzedawca zwraca uiszczoną opłatę za Zamówienie po potwierdzeniu z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie sposobu zwrotu środków. Towar zwrócony, z powodu nieobecności Klienta w wyznaczonym czasie i terminie, nie zostaje przesłany ponownie do Klienta.

  9. W przypadku, gdy klient oczekuje dostawy towaru mimo nieodebrania w wyznaczonym czasie i terminie, konieczne jest ponowne złożenie zamówienia na ten sam towar.

  10. Realizacja Usługi następuje na zasadach określonych w opisie usługi (kursu) oraz w miejscu określonym w opisie usługi (kursu).

  11. Co do zasady realizacja usługi odbywa się poprzez prowadzone przez Przedsiębiorce kursy w siedzibie Przedsiębiorcy lub za pomocą metod i technik nauczania na odłegość, tj. on-line, w terminach i w sposob określony w opisie usługi oraz programie kursu.

§ 8. Odstąpienie

  1. Klient będący konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od odebrania Zamówienia. Termin może zostać wydłużony przez Sprzedawcę.

  2. Klient ma prawo do odstąpienia od Usługi (kursu) w ciągu 14 dni od dnia zawarcia Umowy o prowadzenie kursu, chyba że w tym czasie rozpoczął się kurs według terminów określonych w programie kursu, a wskazanych przez dokonaniem płatności przez Klienta. W takiej sytuacji ostatnim dniem, w którym kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy jest dzień poprzedzający rozpoczęcie kursu. s

  3. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objecia Towaru w posiadanie przez Klienta, tj. od momentu odbioru zamówienia przez Klienta lub od momentu otrzymania potwierdzenia drogą poczty elektronicznej o pomyślnym zapisaniu na kurs, tj. usługę.

  4. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy, na adres e-mail Sprzedawcy:. Następnie zwracany Towar wraz z wypełnionym oświadczeniem odstąpienia od Umowy należy odesłać na adres:, z dopiskiem „ZWROT”. Do złożenia oświadczenia wystarczy złożenie pisemnej informacji drogą poczty elektronicznej wraz ze wskazaniem danych osobowych Kupującego, indywidualnego oznaczenia zamówienia oraz nieobligatoryjnie przyczyny odstąpienia od umowy.

  5. Odstąpienie od Umowy na prowadzenie usługi kursu odbywa się poprzez złożenie oświadczenia drogą poczty elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy:, na warunkach i zasadach określonych w Regulaminie, wraz z podaniem danych osobowych Kupujacego oraz indywidualnego oznaczenia zakupionej usługi.

  6. Klient, który wyraził zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, traci prawo do odstąpienia od umowy w zakresie tej usługi.

  7. Koniecznym jest, przed złożeniem zamówienia i jego opłaceniem, złożenie stosownego oświadczenia poprzez potwierdzenie znajomości utraty prawa do odstąienia od umowy.

  8. Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres wskazany w pkt 4 w terminie uprawniającym do odstąpienia od umowy.

  9. Stan zwracanego Towaru
    a. Zwracany Towar musi znajdować się w stanie niezmienionym, pełnowartościowym (w takim stanie w jakim został zakupiony).
    b. Towar musi być kompletny (instrukcje obsługi, opakowanie, wypełnienie paczki, folie, akcesoria) oraz nie może nosić żadnych śladów użytkowania (rysy, zabrudzenia, pęknięcia).
    c. Do zwrotu Towaru przez Klienta niezbędne jest opakowanie Towaru. Wyjątek stanowi sytuacja, w której Towar został sprzedany Klientowi bez opakowania – taki fakt powinien zostać potwierdzony zapiskiem Sprzedawcy na dokumencie sprzedaży.

  10. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.

  11. Jeśli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje być wiążąca.

  12. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić wszystkie dokonane przez Klienta płatności, w tym koszt dostawy Towaru do Klienta, z zastrzeżeniem wskazanym w ust, 6 niniejszego paragrafu. Sprzedawca może wstrzymać zwrot płatności do momentu otrzymania Towaru lub potwierdzenia odesłania Towaru przez Klienta.

  13. W sytuacji, gdy Klient odstąpił od Umowy sprzedaży tylko w zakresie niektórych Towarów, a koszty dostawy byłyby takie same, gdyby Klient od razu kupił tylko Towar, w zakresie którego nie złożył oświadczania o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, Sprzedawca nie jest zobowiązany zwrócić mu kosztów dostawy Towaru do Klienta.

  14. Jeżeli Klient, korzystający z prawa do odstąpienia, wybrał sposób dostarczenia Towaru zwracanego w sposób inny niż najtańszy sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi różnicy między wartością wybranej dostawy, a najtańszym sposobem transportu.

  15. Klient ma prawo w jednej przesyłce odesłać Towary pochodzące z różnych zamówień, jednakże jest zobowiązany odpowiednio oznaczyć Towar, aby możliwe pracownicy Sprzedającego byli w stanie zidentyfikować z jakich Zamówień pochodzą dane Zamówienia.

  16. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

  17. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 9. Użytkowanie Towarów oraz Korzystanie z Usług

  1. Klient jest zobowiązany do korzystania z Towarów zgodnie z instrukcjami i ostrzeżeniami zawartymi w instrukcji obsługi oraz korzystania z Usług zgodnie z programem oraz opisem Kursu, a także innymi umowami między stronami, a zawartymi w ramach usługi.

  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za żadne roszczenia związane z niewłaściwą obsługą lub korzystaniem z Towarów.

  3. W celu uzyskania wszelkich informacji dotyczących obsługi z Towarów, Klient powinien bezpośrednio zapoznać się z instrukcją ob sługi lub skontaktować ze Sprzedawcą.

  4. Usługi prowadzone przez Sprzedawcę, tj. kursy w rozumieniu Ustawy - Prawo Oświatowe prowadzone są zgodnie z opisem na Stronie, programem kursu oraz zasadami określonymi w umowie między stronami, w tym w Statucie obowiązującym w Placówce. Kupujący zobowiązany jest do przestrzegania określonych w dokumentach zasad, w tym terminów kursów. Brak uczestnictwa w kursie w wyznaczonym terminie nie uprawnia Kupującego do dodatkowego uczestnictwa w kolejnym Kursie, chyba że co innego postanowiły strony.

§ 10. Reklamacja

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeśli sprzedany Klientowi Towar posiada wadę fizyczną lub prawną (rekojmia) lub jest niezgodny z umową, a także wtedy, gdy sprzedana Usługa nie spełnia warunków określonych w opisie oraz programie kursu lub jest niezgodna z umową, a także wtedy, gdy kurs nie odbył się z przyczyn zależnych od Sprzedawcy.

  2. Reklamacje Usług i Towaru są zgłaszane przez Klienta z powodu:

  1. wad fizycznych Towarów - zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego dotyczącymi rękojmi za wady,

  2. niezgodności z umową, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumena, będą rozpatrywane przez Sprzedawcę,

  1. W przypadku jakichkolwiek pytań lub potrzeby złożenia reklamacji dotyczącej zakupionej Usługi lub Towaru, Klient ma prawo skorzystać z dwóch form zgłoszenia: pisemnie na adres Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na adres e-mail:

  2. W reklamacji zawarte powinny być dane osobowe pozwalające zindywidualizować Klienta, numer zamówienia oraz opis problemu.

  3. Dla umów zawartych od 1 stycznia 2023 roku Sprzedawca ponosi koszt dostarczenia towaru celem rozpatrzenia reklamacji - tym samym po zgłoszeniu reklamacji, Sprzedający podejmuje kontakt z Klientem w celu umówienia szczegółów transportowych dotyczących przesyłki.

§ 11. Postępowanie reklamacyjne

  1. Klient udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Klienta towar na swój koszt. W celu ustalenia sposobu odbioru Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży na koszt Sprzedawcy Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem e-mail:

  2. W terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji Klient zostanie poinformowany o sposobie jej rozpatrzenia pisemnie lub za pomocą poczty elektronicznej - wiadomością e-mail wysłaną przez Sprzedawcę na adres wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym.

  3. Jeżeli towar lub usługa są niezgodne z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany. W przypadku niezgodności usługi kursu Klient może żądać zwrotu środków lub dopuszczenia do udziału w innym kursie, w sposób umówiony między stronami.

  4. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

  5. Jeżeli towar lub usługa są niezgodne z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

  1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru lub usługi do zgodności z umową z uwagi na to, że naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy,

  2. Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową dokonując naprawy lub wymiany,

  3. brak zgodności towaru lub usługi z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową,

  4. brak zgodności towaru lub usługi z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z wymiany lub naprawy,

  5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

  6. z innych przyczyn określonych w umowach między stronami.

  1. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru lub usługi z umową jest nieistotny.

  2. W przypadku uwzględniania przez Sprzedawcę żądania Klienta o obniżenie ceny albo oświadczenia o odstąpieniu od umowy Sprzedawca zwróci Klientowi należną kwotę w terminie 14 dni odpowiednio od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny, albo od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania, na podany przez Klienta numer konta, przy czym w przypadku płatności kartą płatniczą, zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty (zwrot na kartę).

  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Odpowiedzialność za usługę kończy się z momentem zakończenia kursu oraz otrzymaniem potwierdzenia jego ukończenia przez Klienta, chyba że na co innego wskazują przepisy powszechne lub umowa między stronami.

§ 12. Gwarancja

  1. Jeśli produkt posiada gwarancję, to reklamacje Klienta na podstawie gwarancji należy zgłosić bezpośrednio u właściwego gwaranta lub za pośrednictwem Sprzedającego. Reklamacje te rozpatruje właściwy gwarant (wystawca oświadczenia gwarancyjnego).

  2. Sprzedawca nie oferuje gwarancji na produkty, chyba że w opisie produktu wskazano inaczej.

  3. Gwarancja nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień Klienta ani nie wpływa na odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady Towaru. Jednakże w razie wykonywania przez Klienta uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia Sprzedającego o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.

  4. Czas na złożenie reklamacji to 2 lata od dnia wydania towaru do Klienta.

§ 13. Działania niedozwolone

  1. Sprzedawca uznaje następujące działania za niedozwolone i stanowiące naruszenie Regulaminu:
    a. wszelkie czynności, które wprost nie są dozwolone przez Regulamin;
    b. podejmowanie czynności mogących naruszyć prawidłowe działanie Sklepu;
    c. podejmowanie czynności polegających na publikacji nieprawdziwej informacji handlowej lub spamu;
    d. wykorzystywanie botów, robaków, wirusów lub innych programów niebezpiecznych dla Sklepu;
    e. podejmowanie działań o innym charakterze, mogących powodować szkodę u Sprzedawcy lub innych Klientów.

  2. Sprzedawca ma prawo zablokować Klientowi dostęp do Sklepu w następujących przypadkach:
    a. Klient korzysta ze Sklepu internetowego w sposób niezgodny z obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami, zasadami współżycia społecznego, zasadami etycznymi lub narusza postanowienia Regulaminu;
    b. Klient zamieści treści o charakterze bezprawnym.

  3. Sprzedawca po dokonaniu blokady dostępu do Sklepu, zobowiązuje się poinformować Klienta o podjętych działaniach oraz ich przyczynach.

  4. Sprzedawca w przypadku uzyskania informacji o bezprawnym charakterze danych znajdujących się w Sklepie, które nie pochodzą od Sprzedawcy (np. treść opinii), zobowiązuje się dokonać blokady dostępu do treści lub ich usunięcia.

§ 14 Obowiązki Klienta w zakresie korzystania ze Sklepu

  1. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego oraz z oferowanych w jego ramach usług w sposób zgodny z prawem, Regulaminem i specyfikacją danej Usługi, a także zgodnie z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami.

  2. Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań naruszających prawo, dobre obyczaje, dobra majątkowe lub osobiste osób trzecich, a w szczególności posługiwanie się danymi innych osób jak własnymi danymi osobowymi.

  3. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta za pośrednictwem Sklepu treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym, informacji mogących wprowadzić w błąd, a także treści mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów informatycznych.

  4. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta za pośrednictwem Sklepu informacji poufnych lub prawnie zastrzeżonych.

  5. Sprzedawca nie ponosi ponadto odpowiedzialności za korzystanie przez Klienta ze Sklepu w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa, lub postanowieniami umów obowiązujących pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.

  6. Za wszelkie skutki wynikłe z niewłaściwego wypełnienia przez Klienta formularzy dostępnych w Serwisie, w szczególności polegającego na podaniu przez Klienta błędnych lub nieprawdziwych danych, odpowiedzialność ponosi Klient.

§ 15 - Prawa własności intelektualnej

  1. Wszelkie informacje, zdjęcia, grafiki, dane i inne materiały udostępniane na stronach internetowych Sklepu internetowego (w tym m.in. nazwy, logotypy, kolorystyka, układ witryny, wygląd produktów) oraz wszelkie inne prawa własności niematerialnej związane z treściami na stronach Sklepu internetowego przysługują Sprzedającemu lub podmiotom, z którymi Sprzedający zawarł stosowne umowy i są chronione prawami autorskimi, prawami do znaków towarowych lub innymi prawami własności intelektualnej lub przemysłowej.

  2. Dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w ust. 1 zawartych na stronach Sklepu internetowego jest zabronione, chyba że konkretny materiał został wyraźnie oznaczony inaczej. Zakazane jest usuwanie informacji o prawach autorskich i innych prawach na dobrach niematerialnych jak na przykład prawa do znaków towarowych.

§ 16.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

  2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

  3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).

  4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php.

§ 17. Vouchery

  1. Na jednej z podstron Sprzedawce oferuje zakup voucherów (dokument uprawniający do odbioru towaru lub wykonania usługi, tj. np. uczestnictwa w kursie).

  2. Sprzedaż voucherów odbywa się na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, w zgodności z przepisami prawa powszechnego.

  3. Vouchery mają 6 (sześć) miesięczny okres ważności, który liczy się od dnia otrzymania vouchera przez Klienta po prawidłowym złożeniu zamówienia oraz jego opłaceniu.

  4. Po upływie okresu ważności voucher traci swoją ważność i wartość.

  5. Klient ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni. W takiej sytuacji Klient zwraca otrzymany voucher, a Sprzedawca zwrata opłaconą kwotę. W sprawach nieuregulowanych stosuje sie przepisy prawa powszechnego oraz niniejszego Regulaminu.

  6. Klient zobowiązany jest do zapłaty kwoty równej wartości nominalnej vouchera.

  7. Vouchery mogą być kupione wyłącznie za pośrednictwem sklepu internetowego.

  8. Voucher może być wykorzystany w części. Klient ma prawo do sumowania vouchery, o ile każdy z nich jest ważny.

  9. Vouchery mogą być wykorzystane wyłącznie do zakupu produktów w sklepie internetowym. Nie mogą być wymienione na środki pieniężne ani łączone z innymi promocjami, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej.

  10. W przypadku zakupu produktu o wartości niższej niż voucher, pozostała kwota przepada, chyba że stosuje się pkt 8 powyżej.

  11. W przypadku zwrotu produktów zakupionych z użyciem vouchera, może być wydany nowy voucher o tej samej wartości z nowym terminem ważności.

§ 18. Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca ma prawo zablokować dostęp do Sklepu lub jego części z ważnych przyczyn, w tym w szczególności w razie stwierdzenia nieprawidłowości w korzystaniu ze Sklepu, lub wystąpienia okoliczności, które mogłyby narazić na szkodę Klienta lub Sprzedawcę.

  2. Informacje dotyczące przetwarzaniach danych osobowych, plików Cookies oraz Polityki Prywatności zawarte są poniżej.

  3. Postanowienia Regulaminu nie naruszają możliwości powoływania się przez Klientów będących osobami fizycznymi oraz prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze na odpowiednie przepisy prawa regulujące ochronę praw konsumentów.

  4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, w tym ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także innych obowiązujących przepisów prawa.

  5. Spory wynikające z umów zawartych pomiędzy Klientem a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sądy powszechne właściwe dla siedziby Sprzedawcy.

  6. Sprzedawca uprawniony jest do jednostronnej zmiany Regulaminu w przypadku:
    a. zaistnienia siły wyższej,
    b. zmiany obowiązujących przepisów prawa dotyczących praw konsumenta, sprzedaży na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną,c. zmiany oferty Sklepu wymagającej odzwierciedlenia w Regulaminie.

  7. Klienta wiąże brzmienie Regulaminu obowiązujące w momencie składania Zamówienia w stosunku do danego Zamówienia. W przypadku zarejestrowanych Klientów o każdorazowej zmianie postanowień Regulaminu powiadomi za pośrednictwem indywidualnego powiadomienia wysłanego na adres e-mail podany przy rejestracji do Konta Klienta.

  8. Nowa wersja Regulaminu wchodzi w życie po 14 dniach od jego opublikowania.

POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO
SZYCIA PRZESZYCIA

§ 1.

  1. Polityka skierowana jest do użytkowników, odwiedzających stronę internetową szyciaprzeszycia.pl oraz wszelkie podstrony sklepu i korzystających z usług zawartych na tej stronie, jak sklep internetowy, formularz kontaktowy, zapis na newsletter.

  2. W dalszej części strona wraz z powiązanymi usługami będzie łącznie nazywana Serwisem.

  3. W Polityce zostały opisane zasady gromadzenia oraz wykorzystywania danych użytkowników Serwisu, które są gromadzone bezpośrednio od nich lub za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii.

§ 2.

  1. Administratorem danych przetwarzanych w związku z korzystaniem z Serwisu jest Szycia Przeszycia Agnieszka Kacperska-Gałązka NIP: 834175162, REGON: 100821892, z siedzibą przy ul. Mokotowskiej 4/6 lok. 5, 00-641 Warszawa, tel., e-mail:

  2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych można kontaktować się z wykorzystaniem powyższych danych adresowych, lub z wyznaczonym u Administratora Inspektorem ochrony danych na adres e-mail:

§ 3.

  1. Podczas wizyty w Serwisie są gromadzone automatycznie dane związane z aktywnością, jak na przykład czas spędzony na stronie, wyszukiwane frazy, liczba wyświetlonych podstron, data i źródło wizyty.

  2. Użytkownik może przekazać swoje dane w celu zarejestrowania konta w sklepie internetowym. Formularz wymaga podania danych identyfikacyjnych oraz kontaktowych, w zakresie niezbędnym do korzystania z konta oraz zrealizowania zakupów. Możliwe jest też podanie danych dodatkowych, jednak są nieobowiązkowe. Na koncie użytkownika będą rejestrowane jego zamówienia, ulubione produkty, historie płatności, reklamacje, itp.

  3. W przypadku zakupów bez rejestracji konta, użytkownik podaje dane niezbędne do zakupu, opłacenia i otrzymania zamówienia.

  4. Serwis umożliwia kontaktowanie się z Administratorem i przekazanie mu danych identyfikacyjnych, kontaktowych, a także związanych z treścią wiadomości.

  5. Za zgodą użytkownika mogą być zbierane jego dane kontaktowe i/lub analityczne w celach marketingowych.

§ 4.

  1. Gromadzimy dane bezpośrednio od użytkowników.

  2. Użytkownik może podać dane innej osoby, uprawnionej do otrzymania jego zamówienia wtedy jest on źródłem danych odbiorcy zamówienia.

  3. Dane mogą być przetwarzane w celu:

  1. analizy ruchu sieciowego, zapewnienia bezpieczeństwa w ramach Serwisu oraz dostosowywania treści do potrzeb użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

  2. udzielania odpowiedzi na zadane pytania, przekazania zamówionej oferty i prowadzenia korespondencji w celu załatwienia sprawy, na podstawie zgody i prawnie uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest realizowanie żądań użytkowników (art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO);

  3. założenia i korzystania z konta w sklepie internetowym na podstawie umowy o świadczenie usług drogą elektronicznej, zawartej z użytkownikiem, jako usługobiorcą (art. 6 ust. 1 lit. B RODO)’

  4. zakupów w sklepie internetowym, na podstawie umowy zawartej na odległość (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)’

  5. rozpatrywania reklamacji, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

  6. promocji towarów i usług lub przekazania oferty na podstawie zgody użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);

§ 5.

  1. Jeżeli zgoda stanowi podstawę przetwarzania danych, można ją wycofać w dowolnym momencie, korzystając z danych kontaktowych dostępnych w Serwisie. Wycofanie zgody nie ma wpływu ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które było realizowane wcześniej.

  2. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne. Ich niepodanie uniemożliwi odpowiednio:

  1. zrealizowanie zamówienia;

  2. założenie konta w sklepie internetowym;

  3. rozpatrzenie reklamacji;

  4. otrzymanie oferty lub zamówionych materiałów marketingowych;

  5. otrzymanie odpowiedzi na zadane pytanie.

§ 6.

  1. Podanie danych niezbędnych do analizy statycznej użytkowników Serwisu jest dobrowolne. Można skorzystać z tzw. trybu incognito w celu przeglądania strony bez udostępniania Administratorowi informacji o wizycie w Serwisie.

  2. Korzystanie z trybu incognito, a zatem niepodanie danych nie ma wplywu na możliwość korzystania z Serwisu.

§ 7.

  1. Każdy użytkownik Serwisu ma prawo:

  1. żądać od Administratora wglądu dos woich danych, a także otrzymania ich kopii (art. 15 RODO);

  2. żądać od Administratora sprostowania lub poprawienia danych (art. 16 RODO) - w odniesieniu do żądania sprostowania danych, gdy zauważy, że dane są nieprawidłowe lub niekompletne

  3. żądać od Administratora usunięcia danych (art. 17 RODO);

  4. żądać od Administratora ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO), np. gdy zauważy, że dane są nieprawidlowe, może żądać ograniczenia przetwarzania swoich danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych.

  5. wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych od Prezesa UODO (uodo.gov.pl).

§ 8.

  1. Odbiorcami danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa (np. Policja lub sąd, w związku z prowadzonymi postępowaniami). Ponadto mogą być udostępnione kurierom, operatorom pocztowym, dostawcy hostingu, serwera poczty.

§ 9.

  1. Dane osobowe będą przechowywane:

  1. w przypadku założenia konta internetowego przez okres korzystania, a po jego zamknięciu Administrator będzie przechowywać dane rozliczeniowe przez 5 lat następujących po roku, w którym wystąpił obowiązek podatkowy związany z zamówieniem;

  2. dotyczące rozliczeń przez 5 lat następujących po roku, w którym wystąpił obowiązek podatkowy związany z zamówieniem;

  3. do czasu wycofania zgody lub do czasu załatwienia sprawy, a następnie do upływu okresu przedawnienia roszczeń stron związanych z jej realizacją;

  4. w przypadku reklamacji, do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń

  5. związane z analizą ruchu sieciowego gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii mogą być przechowywane do momentu wygaśnięcia pliku cookie. Niektóre pliki cookie nigdy nie wygasają, w związku z tym czas przechowywania danych będzie równoważny z czasem niezbędnym Administratorowi do zrealizowania celów związanych z gromadzeniem danych, jak zapewnienie bezpieczeństwa i analizą danych historycznych związanych z ruchem na stronie.

  6. Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

§ 10.

  1. Pani/a dane nie będą przekazywane do Państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.

  2. Serwis umożliwia gromadzenie informacji oużytkowniku za pośrednictwem cookies oraz podobnych technologii, których korzystanie najczęściej wiąże się z zainstalowaniem tego narzędzia na urządzeniu użytkownika (komputer, smartfon, itd.). Wykorzystuje się te informacje do zapamiętywania decyzji użytkownika (wybór czcionki, kontrastu, akceptacja polityki), utrzymania sesji użytkownika ( np. po zalogowaniu), zapamiętania hasła (za zgodą), gromadzenia informacji o urządzeniu użytkownika oraz jego wizycie służące do zapewnienia bezpieczeństwa, ale także analizy wizyt i dostosowania treści.

  3. Użytkownik ma możliwość ustawić w przeglądarce blokowanie określonych rodzajów cookies i innych technologii, poprzez określenie na przykład, że dozwolone będą tylko i wyłącznie te, które są niezbędne do poprawnego wyświetlenia strony. Domyślnie większość przeglądarek dopuszcza stosowanie wszystkich cookies, jednak użytkownik ma możliwość zmiany tych ustawień w dowolnym momencie, może także usunąć zainstalowane już pliki cookies. Każda z przeglądarek umożliwia takie działanie poprzez jedną z dostępnych w ustawieniach lub preferencjach opcji.

  4. Użytkownik ma także możliwość korzystać ze strony w trybie tzw. incognito, który blokuje możliwość gromadzenia danych o jego wizycie.

  5. Ponadto, Administrator może wykorzystywać pliki cookies oraz podobne technologie w celach związanych z marketingiem oraz analityką, jednakże jedynie za dobrowolną i wyraźną zgodą użytkownika, o którą jest pytany poprzez odpowiednie rozwiązania techniczne dostępne w Serwisie. Użytkownik w każdej chwili może zmienić ustawienia wykorzystania plików cookies.

  6. Polityka obowiązuje od dnia

  7. O zmianie Polityki użytkownik zostanie poinformowany, poprzez jej ponowne opublikowanie w Serwisie oraz odpowiedni komunikat.